Onze dekhengsten zijn veel waard

Gerrit ter Harmsel - eigenaar van Dekstation en Dierenkliniek Enterbrook

Dekstation en Dierenkliniek Enterbrook combineert het fokken van paarden met een dierenkliniek, die gespecialiseerd is in paarden. Eigenaar Gerrit ter Harmsel verzekert zijn fokpaarden en de paarden die een operatie moeten ondergaan al jaren bij HippoHorseInsurance.

Gelukkig gebeurt er zelden iets naars. Toch vindt Gerrit ter Harmsel het een prettig idee dat zijn hengsten verzekerd zijn. “Onze dekhengsten zijn veel waard. Er kan natuurlijk altijd iets gebeuren.” 

Daarnaast kunnen de eigenaren van de paarden die in de dierenkliniek worden geopereerd, via Enterbrook bij HippoHorseInsurance een verzekering voor de ingreep afsluiten. “Wij bieden onze klanten deze optie, omdat het een betrouwbare verzekering is. De meeste mensen willen dat wel, vooral omdat de lage premie van 1,6% van de waarde van het paard toch mooi het risico afdekt.”

Snelle afhandeling en persoonlijk contact

Het grote voordeel van HippoHorseInsurance vindt Gerrit ter Harmsel de snelle afhandeling en het persoonlijke contact. “Als we bijvoorbeeld vragen hebben over wat er wel of niet onder een verzekering valt, krijg ik aan de telefoon direct een duidelijk antwoord. Daardoor kunnen wij onze klanten ook snel duidelijkheid geven.” 

Een gebeurtenis van jaren geleden staat hem nog helder voor de geest. “Een geliefde merrie van ons was na het veulenen overleden. Als zoiets gebeurt, dan denk je niet meteen aan de verzekering. Een paar maanden na het verlies, bladerde ik door haar papieren en besefte ik dat ze verzekerd was. Toen is er alsnog uitgekeerd.”

Je merkt dat het echte paardenmensen zijn

Lineke Bussing – rijdt dressuur met haar paard Krypton B.

Krypton B. is een van de weinige KWPN’ers die 24 uur per dag buiten staat in een ‘paddock paradise’. Eigenaresse Lineke Bussing uit Renkum uit maakt graag bewuste keuzes voor haar 6-jarige ruin. Een uitgebreide verzekering bij HippoHorseInsurance was daar één van.

“Ik vind het een prettig idee dat er financiële dekking is op het moment dat dat nodig is. Niet alleen bij grote dingen, maar juist ook bij vaker voorkomende ongemakken. Kreupelheid vind ik bijvoorbeeld belangrijk om te verzekeren, daarom heb ik voor een uitgebreider pakket gekozen. Kreupelheden komen bij paarden regelmatig voor, dus dat wil je goed geregeld hebben.”

De reden dat Lineke voor HippoHorseInsurance koos is het betrokken contact. “Het contact gaat echt over mijn paard en niet over een product. Je merkt dat het echte paardenmensen zijn, die ook weet hebben van de emoties die spelen als er iets met je paard is.”

Een ander groot pluspunt vindt ze dat de medewerkers van HippoHorseInsurance helderheid brengen in lastige situaties. “Toen de dierenarts eens moest komen, belde ik van tevoren even over welke vergoeding ik voor de vermoedelijke aandoening kon verwachten. Ze wisten meteen welke behandeling vergoed werd. Dat hielp mij in het contact met de dierenarts en bij het maken van keuzes.”